نگاهی متفاوت به زندگی...

۱۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

دوگان مصلی_آزادی

باسمه تعالی

گزارش مشاهدات میدانی از برنامه های انتخاباتی

بنده باتوجه به قله وقت و کثرت اشتغالات نتوانستم همه پنج ستاد رو بازدید کنم.

توفیق شد!!! در همایش ورزشگاه آزادی آقای روحانی،همایش مصلی آقای رئیسی و همچنین تبلیغات آقای رئیسی حضور داشته باشم که مختصر گزارشی از آن را تقدیم کلاس میکنم.

مورد اول: سالن دوازده هزار نفری آزادی ؛همایش آقای حسن روحانی

اول اینکه جمعیتی که حاضر بودند برای مواجهه اول بسیار زیاد به نظر میرسید و این زیاد پنداشتن در نتیجه گیری های بعدی خیلی مهم است که به آن اشاره میکنم ولی حقیقت این است که زمانی که با جمعیت مصلی مواجه شدم به زیاد نبودن آن پی بردم.

با جرات همه جمعیت از اول تا آخر اصلی ترین شعار هایشان پیرامون سران فتنه ۸۸ و آزادی آن ها بود و برای من که اولین بار با این مسئله مواجه میشدم اولین تلقی این بود که خواسته و مطالبه عمومی مردم رفع حصر است.با شعار های "یا حسین میرحسین"و"ما لشگر حسینیم حامی میر حسینیم"و"پیام ما روشنه حصر باید بشکنه "

اما با دقت بیشتر نسبت به این قضیه متوجه شدم جمعیت حاضر در ورزشگاه واقعا یک جمعیت خاص است و جز عمومیت مردم تلقی نمیشود.لذا خواسته آنها را نمیتوان خواسته عمومی تلقی کرد ولی اولین تداعی برای من این بود(به اشتباه!!! )

کما اینکه اشاره خواهم کرد جمعیت حاضر در مصلی هم نماگر عمومی جامعه نبود.

نکته دیگر شور و هیجانی بود که در طبیعت و ذات یک میتینگ سیاسی نهفته است و قدرت تحریک کنندگی بسیار زیادی دارد.که این مورد را هم برای اولین با تجربه میکردم.

نکته دیگر که از ان نتیجه گرفتم جمعیت حاضر در ورزشگاه یک جمعیت خاص است نه عمومی مردم این که میزان مشابهت افراد حاضر در این همایش بسیار زیاد بود.جوان،بی حجاب و شبیه هم به لحاظ فرهنگی و همچنین تعداد زیادی از آنان از مناطق بالا شهر به ورزشگاه آمده بودند.

از مختصات جوان هم تحریک پذیری بالاست.آن هم نسبت به شعار این بار روحانی یعنی آزادی بیشتر.

مورد دوم:یک شب تبلیغ برای آقای رئیسی در منطقه فلکه دوم صادقیه

مدل تبلیغی که دوستان بسیجی و حزب اللهی انجام میدادند بسیار عالی بود.در مواجهه مستقیم با مردم به سوالاتت آنها پاسخ میدادند.البته جنبه سلبی بسیار قوی تر بود(نه به روحانی )که بنده آنرا ناشی از نداشتن ایده و برنامه خاصی برای اداره کشور میدانم.

اقلام تبلیغی را میان عابران پیاده یا مغازه داران توزیع میکردیم و این مقدمه شکل گیری یک بحث و گفت وگو بود.

جالب آن که برخی حتی اسم آقای رئیسی را نمیدانستند.

برخی دیگر هم به شدت از دریافت اقلام تبلیغی امتناع میکردند.که البته این بخش کار بسیار مفید و سازنده ای است د مقیاس فردی و ما دانشجویان دانشگاه امام صادق را که در یک فضای یکنواخت به سر میبریم بسیار پخته میکند و بعضا غرور های کاذب را از بین میبرد.با دیدن این مخالفت ها و باقی ماندن بر عقیده است که انسان پخته میشود.(برای من که اینطور بود. )

موردسوم: مصلی

اولین نکته که اتوبوس های متعددی بود که به سمت مصلی روانه شده بود.البته به نظرم جنبه تسهیلی داشته نه تشویقی و تحریکی و اجباری.

نکته بعد که مشاهده شد اینکه جوانان پر شور دانشگاه به محض ورود به مجموعه یک دسته تشکیل دادند و شروع به شعار دادن کردند به گونه که توجه هارا به خود جلب میکرد اما به محض رسیدن به شبستان این دسته در سیل جمعیت پخش شد.

آنچه میخواهم ذکر کنم آنکه با کمال انصاف و بی طرفی واقعا جمعیت حاضر در مصلی چندین برابر جمعیت ورزشگاه بود.(که البته همین تقابل ورزشگاه و مصلی هم جالب است )

یکی دیگر از تقابل ها حضور تعداد زیادی بازیگر و ورزشکار در ورزشگاه و حضور جانبازان و حاج منصور ارضی در مصلی بود.

شعار ها هم تقابل جالبی داشت."روحانی چی ها" از حصر و کروبی و میر حسین و خاتمی میگفتند

و"رئیسی چی ها "از رفتن دولت در آخر هفته و فدایی رهبر بودن این طیف شعار ها.

کاری از آقا مهدی مدرس

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
تدبیر زندگی

کلاس درس!

#درس_انتخابات

استاد فیاض بخش به نقل از شهید مطهری می فرمودند: هرکس بر سر هر امتی آمد ولو اگر به زور آمده باشد، به این دلیل است که آن امت لایق او بود!

"ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم"

کانال رسمی استاد محمّدتقی فیاض‌بخش🔻

https://t.me/joinchat/AAAAAEJOMIK74VfpoJ0-Qg


پ.ن: پس زمینه سیاه تصویر احتمالا منظور خاصی ندارد!!!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
تدبیر زندگی

نفحات روح الله در حال و هوای یک شکست

🔴❤️ پیام حضرت امام خمینی (ره) درپی شکست عملیات بدر:


چون گزارش دادند که بعضی ها ناراحت هستند میخواستم این مسئله را بگویم که این جای نگرانی نیست. 

البته من برای شهدا و شما دعا میکنم ولی باید همه بدانیم که ما تابع اراده خدا هستیم، ما از ائمه که بالاتر نیستیم. آنها هم در ظاهر بعضی از وقتها موفق نبودند.... 

ما که نسبت به مقام اینها چیزی نیستیم. عمده مشیت خداوند است که هرچه بخواهد همان خوب است و چون عسل شیرین. 

هم باید با آغوش باز پذیرای آنچه او میخواهد باشیم. از هیچ چیز نگران نباشید. 

محکم باشید و از هم اکنون به فکر عملیات بعد باشید. 

و مطمئن باشید که پیروزید. 

امروز هم پیروز هستید. 

اگر کار برای خدا باشد که شکست ندارد


پیام از طرف استادمان #دکتر_حسینی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
تدبیر زندگی

بحران اعتماد!

⭕️✍مهمترین چالش پیش روی دولت دوازدهم


"اگر قبل از مناظره‌های انتخاباتی از من سوال می‌شد مهم‌ترین چالش پیش‌روی دولت دوازدهم چیست، با اطمینان پاسخ می‌دادم مساله اقتصاد کشور. اما اکنون بعد از برگزاری سه دوره مناظره نامزدهای انتخابات و مشاهده فضای رقابت‌ها، به این نتیجه رسیده‌ام که مهم‌ترین و عاجل‌ترین وظیفه دولت دوازدهم احیای اخلاق در جامعه و تقویت سرمایه اجتماعی حاکمیت است!"👈 @mohsenjalalpour


✅با خواندن این متن، یاد سخن تکان دهنده اسپیانزا و زینگالس در مقاله معروف آنها یعنی "بحران اعتماد" افتادم که می گویند:👈 

"یکی می‌تواند با بمباران یک کشور و با نابود کردن بیشتر سرمایه انسانی و محو نهادهای سیاسی آن، آن کشور را به عصر حجر برگرداند. اما اگر اعتماد (میان مردم) پابرجا باشد، آن کشور می‌تواند بعد از چند سال قامت راست کند که آلمان و ژاپن بعد از جنگ دوم جهانی از نمونه‌های بارز آن هستند. 

خلاف آن هم صادق است به این معنی که شما می‌توانید به یک کشور بهترین منابع طبیعی را اعطا کنید، اما اگر اعتمادی (میان مردم) در کار نباشد، هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد شد!"☝️


🎯بنابراین پیشرفت یک ملت؛ موضوعِ داشتن بهترین منابع زیرزمینی و نیروی انسانی متخصص فراوان نیست بلکه ؛ موضوعِ اعتماد و حکومت اخلاق است! و در جامعه ای که در بالاترین سطوح حکومتی؛ مسئولان یکدیگر را متهم به دروغگویی و اختلاس می کنند، داشتن منابع سرشار طبیعی و انسانی؛ راهکار پیشرفت و ترقی نخواهد بود!☝️


✅به نظر می رسد فارغ از نتیجه انتخابات روز جمعه؛ هر کسی که رئیس جمهور شود اولویت اول او باید "غنی سازی اورانیومِ اعتماد و اخلاق" از طریق "شفافیت و مبارزه بی امان با فساد" باشد که در صورت موفقیت؛ نه تنها به نیرومندترین سلاح در مقابل تهدید حمله نظامی و تحریم دست خواهیم یافت، بلکه شاهد شکوفایی اقتصادی و رفاه واقعی خواهیم بود!️👌


⭕️✍امیرعباس زینت بخش

💢کانال اندیشه و حرکت👈


@thinkandmove

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
تدبیر زندگی

#جهان_آرایی_انتخابات

‏محمدجهان‌آرا در سخت‌ترین روزهای خرمشهر هم مکرر می‌گفت: «شهر اگر سقوط کرد، دوباره پس می‌گیریم، مراقب باشید ایمان‌مان سقوط نکند!»


حالا تو به جای شهر بگذار انتخابات یا هرچی!


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
تدبیر زندگی

یکی دیگر از رفقا نیز به جمع سوختگان پیوست

سلام امشب رفته بودم بین دوستان طرفدار روحانی...گوشی نداشتم عکس بگیرم و باهاشون شعار میدادم و صحبت میکردم خداروشکر رای چند تاشون برگشت البته از یزدی بودن خودم استفاده کردم و گفتم من عاشق خاتمی هستم...دست اخر هم همون بلایی که سر اقا محسن اومد سر ما اومد ولی با ما درگیری فیزیکی داشتن...و به اضافه اینکه به طفدار های رقیب هم سنگ زدن...


#آقاحمیدرضا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
تدبیر زندگی

تجربه جالب آقا محسن قاسم نژاد در حال نفوذ در یکی از ستادها

با سلام امشب برای تکمیل محتوای گزارش رفتم انقلاب که پرسنل نیروی انتظامی گوشیم رو گرفتند وبا یک برچسب اخلال گر و توهین به لباس و...وتمام فیلم هایی که این چند مدت جمع کرده بودم را حذف و باسیر مراحل دادگاه خیابانی(ضجه التماس و...)آن را پس دادند.که البته این اتفاق تاثیر شایانی در تصمیم گیری هایم خواهد داشت..

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
تدبیر زندگی

#به_هاشمی_طبا_رای_میدهم!

گزارشی صرفا جهت تذکر و تنبه و نه جانب دارانه! از حال و هوای انتخابات

از استاد بزرگوار آقای #حسام_الدین_ایپکچی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
تدبیر زندگی

جملات ناب/دغدغه های فرهنگی/آقا محسن قاسم نژاد

"عده ای که دین ندارند، میهن دوستی هم ندارد."

پس چرا امام حسین تقاضای آزادگی در عین بی دینی را از یزیدیان داشت..


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
تدبیر زندگی

جملات ناب/دغدغه های فرهنگی/محمد آقای رجبی خضرآبادی

1-فرهنگ در عین اینکه عملا از دیگر حوزه ها مستقل است اما معنایی وسیع داشته و همچون هوا تمام امور را در بر می گیرد و در درجه اول اهمیت است. لذا می بایست به همه حوزه های فرهنگی( ادبی، هنری و اعتقادی) پرداخت.

2-فرهنگ قابل مهندسی کردن است ولی مهمترین مخاطب آن نیروهای تشکیلاتی خودجوش هستند.

3-در حوزه فرهنگ خلأ و عقب ماندگی و نگرانی زیادی وجود دارد. «دغدغه» های فرهنگی اینجاست که معنای تمام خود را می یابند.

4-کار فرهنگی نوعی جنگ است چرا که دشمن در حال تهاجم است و بنابراین فعال فرهنگی همچون افسر جنگ محسوب می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
تدبیر زندگی